2 Januari 2013

3 LAGI PROGRAM 3R !!

AKTIVITI KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI MAKTAB MAHMUD, MASJID AMAN DAN IBU PEJABAT PPSPPA KEDAH, ALOR SETAR

Hari kedua pada awal tahun ini sekali lagi dimeriahkan dengan 3 program 3R yang dijalankan di sekitar Alor Setar iaitu dimulakan dengan aktiviti kutipan barangan kitar semula di Maktab Mahmud, Jalan Pegawai. Sebanyak 350 kg lebih barangan kitar semula telah dikutip oleh pihak vendor berhampiran yang bersamaan dengan RM 100.00 lebih telah diberikan kepada setiap pelajar yang terlibat.




Program 3R anjuran PPSPPA Kedah ini disusuli dengan aktiviti kutipan barangan kitar semula di Koperasi Masjid Aman, Jalan Kuala Kedah yang mengumpul sebanyak 54 kg lebih barangan kitar semula seperti tin-tin susu, botol-botol plastik, dan kotak-kotak terpakai. Selepas ditimbang kesemua barangan tersebut, sejumlah RM 16.00 lebih telah diberikan kepada tabung koperasi masjid berkenaan. 




Akhirnya, program 3R pada hari tersebut dimeriahkan dengan aktiviti penjualan barangan kitar semula di Bahagian Kitar Semula Dan Kesedaran Awam, Ibu Pejabat PPSPPA Negeri Kedah. Sebanyak 65 kg lebih barangan kitar semula yang telah dijual bersamaan dengan RM 25.00 lebih.


Tiada ulasan: