26 April 2012

PROGRAM 3R DI GURUN, KEDAH

PAMERAN PENGHASILAN BAJA ORGANIK DAN COMPOST CHANG DARIPADA KAEDAH  PENGKOMPOSAN TEKNIK TAKAKURA DI HOMESTAY KG SUNGAI BADAK, GURUN


Pihak pengurusan Homestay Kg Sg Badak, Gurun, Kedah sekali lagi menjemput pihak Bahagian Kitar Semula dan Kesedaran Awam, PPSPPA Negeri Kedah untuk terlibat dalam pameran perdana di hadapan Tabika KEMAS kampung tersebut pada 26 April 2012, pukul 11.00 pagi - 4.30 petang sempena dengan hari penilaian pertandingan kampung-kampung yang disertai oleh Kampung Sg Badak. Pihak PPSPPA diminta untuk membuka 1 booth untuk menjalankan pameran Penghasilan Baja Organik dan Compost Chang daripada kaedah Pengkomposan Teknik Takakura seperti yang telah diajar dan diberi demonstrasi kepada orang kampung pada 22 Februari 2012 lalu. 







Antara wakil PPSPPA Negeri Kedah yang terlibat ialah En. Mohd Azrul Bin Azmi, Cik Intan Diana Bt. Abu Bakar, Pn Nur Fizatulakma Binti Kamaldeen dan En. Zari Hamdi B. Hashim. Selain, pameran pihak PPSPPA, pameran canting dan lain-lain turut terlibat untuk mempromosikan produk keluaran orang kampung tersebut. 








Tiada ulasan: