25 Mei 2013

PROGRAM 3R DI ASTANA PARK HOMES

AKTIVITI PAMERAN RAWATAN SISA MAKANAN MENGGUNAKAN KAEDAH PENGKOMPOSAN TAKAKURA DAN KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI ASTANA PARK HOMES, SUNGAI PETANI


Syarikat Perumahan Eupe, Sungai Petani telah menganjurkan satu aktiviti bertemakan 3R di Astana Park Homes bagi mempromosikan kempen kitar semula di tapak perumahan baru syarikat berkenaan pada 25 Mei 2013. Pihak PPSPPA Kedah dan syarikat vendor telah dijemput bagi menjayakan majlis berkenaan. Antara pengisian program ialah aktiviti pameran Rawatan Sisa Makanan Menggunakan Kaedah Pengkomposan Takakura dan aktiviti kutipan barangan kitar semula daripada pengunjung program berkenaan. Setiap penghantaran 5 kg barangan kitar semula oleh pengunjung akan memperoleh sebatang anak pokok hiasan dan goodies daripada pihak syarikat Eupe dan pihak PPSPPA Kedah. Sebanyak 443 kg barangan kitar semula yang diperoleh sepanjang hari tersebut dan sejumlah RM 130.00 telah disampaikan kepada syarikat Eupe sebagai dana mereka.










Antara barangan kitar semula yang telah diperoleh daripada pengunjung ialah seperti kertas, botol plastik, tin aluminium, tin susu, besi, produk kaca dan kain-kain pakaian lama. Terima kasih diucapkan kepada warga kerja PPSPPA Cawangan Sungai Petani atas kerjasama yang telah diberikan untuk menjayakan program ini.

Selain aktiviti kutipan barangan kitar semula di komuniti tersebut, program 3R turut dijalankan pada hari yang sama di Bangunan Pejabat Syarikat Eupe di Bandar Sungai Petani. Dengan kerjasama pihak vendor yang dilantik, sebanyak 726.8 kg barangan kitar semula yang berjaya diperoleh sepanjang hari itu dan dijual. Hasilnya, sejumlah RM224 telah diberikan kepada pihak penganjur program berkenaan.





Tiada ulasan: