13 Ogos 2012

PROGRAM 3R DI SMK SRI AMPANG, KUALA KEDAH

AKTIVITI KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI SMK SRI AMPANG, KUALA KEDAH, ALOR SETAR






Program 3R anjuran pihak PPSPPA Negeri Kedah diteruskan di SMK Sri Pantai, Kuala Kedah, Alor Setar selepas menjalankan aktiviti yang sama di SMK Seri Pantai. Aktiviti berkenaan yang dijalankan pada 13 Ogos 2012, pukul 10.30 pagi disertai oleh puluhan murid dan 3 orang guru penyelaras program serta wakil daripada pihak vendor kitar semula berdekatan dan juga En Mohd Azrul Bin Azmi yang mewaikil PPSPPA Negeri Kedah. 

Dengan usaha yang diberikan olrh guru penyelaras program, Pn Shazrina dan penglibatan yang aktif di kalangan para pelajar sekolah tersebut, pihak PPSPPA telah menghadiahkan sebuah alat penimbang dan satu kain rentang untuk meningkatkan lagi promosi aktiviti berkenaan. Sebagai tanda kerjasama, pihak sekolah telah menggantungkan kain rentang tersebut dan menggunakan alat penimbang yang dihadiahkan oleh pihak PPSPPA semasa menjalankan aktiviti berkenaan.

Hasilnya, sebanyak 300 kg lebih barangan kitar semula yang berjaya dikutip dan memberikan hasil jualan hampir RM150.00 kepada setiap warga SMK Sri Ampang.




Tiada ulasan: