19 September 2012

PROGRAM 3R DI TABIKA PERPADUAN TAMAN SERA, PADANG SERA

AKTIVITI CERAMAH BANK KITAR SEMULA DAN KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI TABIKA PERPADUAN TAMAN SERA, PADANG SERA

Tabika Perpaduan Taman Sera, Padang Sera merupakan antara tabika di bawah Pejabat Perpaduan Kubang Pasu yang menjalankan program Bank Kitar Semula anjuran pihak PPSPPA Negeri Kedah. Pada 19 September 2012, satu ceramah berkenaan program tersebut telah disampaikan oleh En Mohd Azrul Bin Azmi selaku Pegawai Kitar Semula dan Kesedaran Awam PPSPPA Negeri Kedah kepada semua waris dan anak-anak murid di sekolah tabika tersebut.







Sebanyak 30 buah beg dan belon telah diberikan kepada murid-murid sepanjang ceramah disampaikan oleh beliau. Hal ini bagi meningkatkan semangat dan keseronokkan generasi muda untuk mempraktikkan amalan kitar semula. Setelah selesai ceramah, pihak PPSPPA dengan bantuan warga kerja daripada Pejabat Cawangan PPSPPA Kubang Pasu iaitu Pn Winita Suwanmani A/P Them dan Cik Nur Rosanah Binti Md Kafli, aktiviti kutipan barangan kitar semula telah dijalankan.





Sebanyak 100 kg lebih barangan kitar semula yang berjaya dikutip bersamaan dengan RM 50.00 lebih telah diberikan kepada guru penyelaras program untuk diberikan kepada murid-murid berkenaan untuk tujuan menabung. Insyaallah, pihak kami akan berkunjung lagi ke tabika berkenaan untuk memastikan aktiviti 3R ini dijalankan secara berterusan.

Tiada ulasan: